1. Generellt
Dessa köp- och leveransvillkor gäller för Amnelo Group AB, nedan nämnt ”vi”.
Köpvillkoren tillämpas på samtliga köp och beställningar gjorda på www.apotek.nu. av kunder som är bosatta i Sverige.
Du som kund hos oss har rätt att begära ut information kring dina personuppgifter i enlighet med vår integritetspolicy. Du har också rätt att begära att dina personuppgifter ändras eller raderas.
Vid försäljning till konsument tillämpar vi de regler som följer av tillämplig lagstiftning, lagen om distansavtal och avtal utanför affärslokaler och konsumentköplagen, se vår returpolicy.
2. Avtal om köp
Avtal om köp ingås först när vi har bekräftat beställningen genom att skicka en orderbekräftelse till dig. Eventuella felaktigheter som uppstår i orderbekräftelsen meddelas via e-post.
3. Produktinformation och Priser
Vi reserverar oss för eventuella felskrivningar i produktinformationen och priser. Observera att produktbilder på hemsidan ibland kan skilja sig från verkligheten och inte alltid är en exakt återgivning av den riktiga produkten.
Priserna anges i svenska kronor och inkluderar moms. Prisjusteringar kan när som helst ske utan avisering.
Vi reserverar oss även för tryckfel och felaktigheter i vår marknadsföring, nyhetsbrev och övrig extern kommunikation om våra produkter.
4. Betalning
Betalning sker med de betalningsalternativ som Klarna erbjuder via Klarna Checkout. Dessa inkluderar Swish, fakturabetalning, delbetalning, kortbetalning eller direktbetalning. När du genomför ett köp godkänner du även Klarnas villkor.
5. Leveranser
Vi levererar normalt varor inom 1-3 arbetsdagar. Leveranstiden och fraktpris kan dock variera beroende på det leveranssätt som valdes vid köpet. I de fall produkten inte längre är tillgänglig kommer köpet att krediteras.
6. Ångerrätt och reklamation
Vi erbjuder 14 dagars ångerrätt enligt gällande lagstiftning. Ångerfristen gäller från den dag paketet har levererats till mottagaradressen. Ångerrätten gäller inte för receptfria läkemedel och livsmedel. Du har rätt att reklamera en felaktig eller skadad vara. Läs mer om hur vi hanterar ångrad köp och reklamationer i vår returpolicy.
7. Force Majeure
Vi är inte ansvariga för försenad prestation orsakad av omständighet utanför vår rimliga kontroll och är i så fall berättigad till tilläggstid för uppfyllelse av våra åtaganden. Exempel på omständighet är – utan att utgöra fullständig förteckning – strejk, terroristdåd, krig, leverantörs-, transport- eller produktionsstörningar, valutakursförändringar, myndighetsåtgärd, lagstiftning eller naturkatastrof.
Vi vill att det ska vara enkelt för dig att handla och att du samtidigt ska känna dig trygg.